MIJN ONTDEKKING

Na mijn vervolg opleiding als kleur- en interieuradviseur/ontwerpster was ik niet tevreden, ik vond dat alles te langzaam ging om me heen.

Ik geloofde erin dat alles sneller kon. Ik bereikte dingen makkelijk maar ik raakte snel verveeld in m’n omgeving. 

Ik stuitte vaak op het feit dat ik anders dacht als de mensen om me heen. Mensen begrepen me vaak niet als ik begon te vertellen over mijn ideeën en waar ik naar toe wilde in mijn leven.
Aan het gewone dagelijkse leven lag het niet, ik was spontaan genoeg om mezelf in mijn omgeving te redden.
Maar het werd anders als ik ging fantaseren in mijn toekomst met de weg die ik voor me zag en met het uiteindelijke resultaat dat ik geloofde te behalen. Mijn omgeving snapte vaak niet echt wat ik bedoelde en ging niet mee in mijn fantasie.

Sterker nog, ze remden me vaak af uit goede bedoelingen. Dit omdat ze dachten dat ze mij zouden beschermen.
Zelfs leraren begrepen vaak niet wat ik bedoelde.

Ik wist toen nog niet dat ik later zou begrijpen waarom de mensen om me heen mij niet helemaal begrepen. Dit zou dus later blijken.

Toen ik iets ouder werd ging ik mezelf afvragen hoe het kwam dat ik zo anders in het leven stond als mijn omgeving.

Dit gaf mij een toegang tot een mogelijkheid!

De onderzoekers rol was al vanaf jongs af aan actief, na lang genoeg mijn omgeving te hebben geobserveerd ging ik hiermee op pad.

Ik kwam tot grote ontdekkingen.

Het was een lange zoektocht. Ik had voor ogen dat ik de juiste mensen moest zoeken die mij verder konden helpen.

Na heel veel afspraken wist ik het, ik zat op 1 lijn met een persoon die mij kon onderzoeken.

Ik wilde weten tot hoe ver ik in staat was, ik legde IQ testen af en allerlei andere Persoonlijkheids- testen.

Ik Scoorde hoog en bleek over een gave te beschikken die niet standaard voorkomt

Ik Scoorde hoog en bleek over een gave te beschikken die niet standaard voorkomt

Ik was verbluft, waarom had school dit nooit ontdekt?

Ik leerde dus ook anders als de schoolmethodes!
Omdat deze uitslag niet standaard voorkomt, zijn scholen hier niet speciaal op ingesteld.

Dubbel gevoel..

Na enkele boeken die ik hierover gelezen heb en mijn voorgeschiedenis was het voor mij een bewijs dat een opleiding of baan niet specifiek iets zegt over je kunnen en je persoonlijkheid!

Ik wil je laten zien dat een leerweg ook anders kan, en dat ‘karakter’, ‘persoonlijkheid’ en ‘intelligentie’ misschien nog wel belangrijker is.

Maar wat houd de uitslag dan precies in?

Het is een uitgebreid-complex iets.

Daarom zal ik een aantal kenmerken kort uitleggen. Ik leg alleen de kenmerken uit waar je mee te maken krijgt als je met mij gaat samenwerken.

Ik leer en denk op de Top-down manier, ik ga uit van het grote geheel en daarna werk ik de onderdelen die daarbij passen uit. Veel onderdelen sla ik ook over.
Waarom is dit een voordeel?
Doordat ik eerst van het geheel uitga, kan ik meer dingen overzien en zien aankomen.
Ik leg heel snel verbindingen waardoor ik stappen over kan slaan en zaken snel oppak.
Dat de mensen mij vaak om me heen niet begrepen was omdat ik “simultaan denk”, op meerdere niveaus tegelijk.
Het voordeel hiervan is:
Ik denk heel diep door over alles van allerlei opzichten tegelijk hierdoor kan ik complexe zaken makkelijk ontleden en kan ik heel ver vooruit denken.
Als ik dingen waarneem, of met mensen praat maak ik daar automatisch plaatjes van in mijn hoofd. Beelden die ik ook apart kan oproepen als compleet construct met alles erop en eraan, deze beelden kan ik dan weer in mijn hoofd makkelijk driedimensionaal draaien terwijl ik ernaar kijk.

Zo zijn er dus nog meer kenmerken, de belangrijkste waar je wat mee kan als je met mij gaat samenwerken heb ik verteld.

Mijn werkwijze is hierdoor anders als anderen.
Dat wil niets zeggen over dat deze werkwijze niet passend voor jouw zou zijn.
Je kunt juist jouw voordeel hieruit halen!

Hierdoor kan ik jouw waardevolle dingen bieden die niet standaard voorkomen.

  • Vogelvlucht impressie tuinontwerp houtbouwer hovenier tuinaanleg tuininspiratie

Ik heb met mijn eigen leermethode lessen gevolgd bij mensen die hetzelfde dachten als ik.
Ik heb veel waardevolle gesprekken gevoerd met wijze mensen. Maar dit is nog niet voorbij, ik blijf continu verder leren, steeds verder komen geeft mij voldoening en steeds meer mogelijkheden.
Al die leermomenten maken datgene wat ik nu doe, CreateMore!